تایتل قالب
خدایا، نمی‌دانی چه لذتی دارد که گاه خدایی داشته باشی به وسعت دستانی که هیچ گاه از سوی آسمان خالی باز نمی‌گردند


۷ مطلب توسط «بهارنارنج :)» ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

 

در آیه ۶ و ۷ سوره بقره مهم ترین ویژگی کافران معرفی شده است

 

إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا سَوَاءٌ عَلَیْهِمْ أَأَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ لَا یُؤْمِنُونَ

خَتَمَ اللَّهُ عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ وَعَلَىٰ سَمْعِهِمْ ۖ وَعَلَىٰ أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ

کافران را یکسان است که ایشان را بترسانی یا نترسانی، ایمان نخواهند آورد.

خدا مهر نهاد بر دلها و گوشهای ایشان، و بر چشمهای ایشان پرده افتاده، و ایشان را عذابی سخت خواهد بود.

 

آن ها افرادی عنود و لجوج هستند و طبیعی است که سخن هر شخصی هنگامی در مخاطب اثر می‌کند که مخاطب آمادگی پذیرش آن سخن را داشته باشد و پیشاپیش آن را محکوم نکرده باشد اما کسی که پیش از شنیدن، سخنان را محکوم می‌کند و با گوینده آن عناد و ستیز و لجاجت دارد و آن سخن را نخواهد پذیرفت آن را به دل خود راه نخواهد داد گویا که بر دل اون مهر زده باشند و به اصطلاح بعضی روایات دل آن ها سیاه شده است.

 

+طیق این آیات لجاجت یکی از صفاتی هست که مانع رشد و هدایت انسان ها میشه و کم و بیش توی آدم های زیادی دیدیم در بعد دینی افرادی که با دین دشمنی میورزن از روی لجاجت وبی هیچ منطقی فقط مخالفن(که خداوند به پیامبر میفرمایند انذار دادن به این افراد با ندادنش هیچ فرقی نداره!) چه در بعد مسائل زندگی و اجتماعی که بعضی اشتباهاتمون رو درش لجاجت داریم وبه نظرم مصداقش میشه همینه که هست من همینم و....

خلاصه که این عیب اخلاقی بزرگی هستش و شاید باید دقیق تر به خودمون نگاه کنیم

نظر شما چیه؟


بهارنارنج :) ۰۰-۹-۰۲ ۳ ۸ ۶۰۴

بهارنارنج :) ۰۰-۹-۰۲ ۳ ۸ ۶۰۴


بسم الله الرحمن الرحیم

 

در سوره حمد آیه 6 با این عبارت روبه رو میشیم

اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ

همه این آیه و معنیش رو حفظیم که "خدایا ما را به راه راست هدایت کن " اما این راه راست و هدایت چیه؟

هدایت دوتا معنی میتونه داشته باشه: یکی فقط نشاندن راه هست ولی وصول به هدف درش تضمین نیست

اما گاهی به معنی رساندن به هدف هستش یا به اصطلاح رسیدن به مطلوب

واژه بعد صراط هست :

صراط به معنی راه روشن هست ما در قران کلمات سبیل و طریق رو هم داریم که به معنی راه هستند اما صراط به معنی راهیست که روشن است

و اما صراط مستقیم : راهی روشن و آشکار، یعنی طبق نظر قران کریم راه برای رسیدن به خدا بسیار است اما صراط مستقیم فقط یکیست راهی روشن و آشکار بدون هیچ کجی!

برای همین در قران از کلمه سبیل که اونهم به معنای راه  هست نسبت به خدا به صورت مفرد و جمع استفاده شده است


بهارنارنج :) ۰۰-۸-۲۸ ۱ ۸ ۵۰۴

بهارنارنج :) ۰۰-۸-۲۸ ۱ ۸ ۵۰۴


بسم الله الرحمن الرحیم

امام صادق (ع) میفرمایند اگر میخواهید ببینید رابطه خدا با شما چگونه است نگاه کنید که جایگاه خدا در زندگی شما چگونه است؟

حالا اگر ما خودمان را محب و منتظر امام زمانمان میدانیم، بیایید از خودمان بپرسیم جایگاه امام زمان (عج) در زندگی ما چگونه است؟

چجوری زندگی میکنیم؟

به قول آقای علوی اگر ما خودمان را مسلمان میدانیم، پس ما حق نداریم هرجور که خواستیم زندگی کنیم چون ما ویترین ائمه هستیم.

اگر جوری زندگی کردیم که آبروی امام زمنمان را حفظ کنیم امام نمیگذارند هیچگاه آبروی ما برود.

إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا

خداوند از کسانی که ایمان آورده‌اند دفاع می‌کند؛

آیا ما میتوانیم به امام زمانمان بگوییم که ما به عنوان محب شما در زندگی اداری، اجتماعی و حتی زناشوییمان، با همسر  و فرزندانمان چنان برخورد کردیم که کسی به شما بدبین نشود؟ 

میتوانیم؟


بهارنارنج :) ۰۰-۸-۰۳ ۲ ۳ ۴۸۳

بهارنارنج :) ۰۰-۸-۰۳ ۲ ۳ ۴۸۳


اللهم الرزقنی شفاعه الحسین..

 

دریافت

 

اللّٰهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُکَ بِحَقِّ الْمَوْلُودِ فِى هٰذَا الْیَوْمِ الْمَوْعُودِ بِشَهادَتِهِ قَبْلَ اسْتِهْلالِهِ وَوِلادَتِهِ، بَکَتْهُ السَّماءُ وَمَنْ فِیها ، وَالْأَرْضُ وَمَنْ عَلَیْها ، وَلَمَّا یَطَأْ لابَتَیْها ، قَتِیلِ الْعَبْرَةِ ، وَسَیِّدِ الْأُسْرَةِ ، الْمَمْدُودِ بِالنُّصْرَةِ یَوْمَ الْکَرَّةِ ، الْمُعَوَّضِ مِنْ قَتْلِهِ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ نَسْلِهِ ، وَالشِّفاءَ فِى تُرْبَتِهِ ، وَالْفَوْزَ مَعَهُ فِى أَوْبَتِهِ ، وَالْأَوْصِیاءَ مِنْ عِتْرَتِهِ بَعْدَ قائِمِهِمْ وَغَیْبَتِهِ ، حَتّىٰ یُدْرِکُوا الْأَوْتارَ ، وَیَثْأَرُوا الثَّارَ ، وَیُرْضُوا الْجَبَّارَ ، وَیَکُونُوا خَیْرَ أَنْصارٍ ، صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِمْ مَعَ اخْتِلافِ اللَّیْلِ وَالنَّهارِ .

خدایا، از تو می‌خواهم به‌حق مولود در این روز که به شهادتش وعده داده شد پیش از برخاستن صدایش و قبل از ولادتش، آسمان و هرکه در آن است، زمین و هر که بر آن است بر او گریست درحالی‌که هنوز قدم در جهان نگذاشته بود، کشته اشک، سرور خاندان، مددیافته به یاری روز بازگشت، پاداش شهادتش اینکه امامان از نسل اویند و شفا در خاک اوست و پیروزی با اوست درگاه بازگشتش و جانشینان از خاندانش پس از قیام‌کننده‌شان و غیبت او تا انتقام گیرند و خون‌خواهی نمایند و حضرت جبّار را خشنود سازند و بهترین یاران دین حق شوند، درود خدا بر ایشان همگام با رفت‌وآمد شب و روز.

اللّٰهُمَّ فَبِحَقِّهِمْ إِلَیْکَ أَتَوَسَّلُ وَأَسْأَلُ سُؤالَ مُقْتَرِفٍ مُعْتَرِفٍ مُسِىءٍ إِلىٰ نَفْسِهِ مِمَّا فَرَّطَ فِى یَوْمِهِ وَأَمْسِهِ ، یَسْأَلُکَ الْعِصْمَةَ إِلىٰ مَحَلِّ رَمْسِهِ؛ اللّٰهُمَّ فَصَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَعِتْرَتِهِ ، وَاحْشُرْنا فِى زُمْرَتِهِ ، وَبَوِّئْنا مَعَهُ دارَ الْکَرامَةِ ، وَمَحَلَّ الْإِقامَةِ .

خدایا! به‌حق آنان به تو توسّل می‌جویم و از تو درخواست می‌کنم درخواست گنه‌کار معترف به گناه و بد کرده به خود با اموری که در امروز و دیروزش کوتاهی نموده، از تو تا هنگام رفتن در گورش پناه می‌خواهد؛ خدایا! بر محمّد و خاندانش درود فرست و ما را در جمع او محشور کن و همراه وی در بهشت و جایگاه ابدی جای ده.

اللّٰهُمَّ وَکَما أَکْرَمْتَنا بِمَعْرِفَتِهِ فَأَکْرِمْنا بِزُلْفَتِهِ ، وَارْزُقْنا مُرافَقَتَهُ وَسابِقَتَهُ ، وَاجْعَلْنا مِمَّنْ یُسَلِّمُ لِأَمْرِهِ ، وَیُکْثِرُ الصَّلاةَ عَلَیْهِ عِنْدَ ذِکْرِهِ ، وَعَلىٰ جَمِیعِ أَوْصِیائِهِ وَأَهْلِ أَصْفِیائِهِ ، الْمَمْدُودِینَ مِنْکَ بِالْعَدَدِ الاثْنَى عَشَرَ ، النُّجُومِ الزُّهَرِ ، وَالْحُجَجِ عَلىٰ جَمِیعِ الْبَشَرِ.

خدایا! همچنان که ما را به شناسایی‌اش گرامی داشتی پس ما را به تقرّب به آن حضرت گرامی دار و رفاقت و سابقه محبّت با او را روزی ما فرما و ما را از کسانی قرار ده که فرمانش را تسلیم می‌شوند و به هنگام بردن نامش صلوات زیاد بر او می‌فرستند و هم بر همه جانشینان و خاندان برگزیده‌اش، آن یاری شدگان از سوی تو به عدد دوازده، آنان‌که ستارگان درخشانند و حجّت‌های الهی بر تمام بشر،

اللّٰهُمَّ وَهَبْ لَنا فِى هٰذَا الْیَوْمِ خَیْرَ مَوْهِبَةٍ ، وَأَنْجِحْ لَنا فِیهِ کُلَّ طَلِبَةٍ ، کَما وَهَبْتَ الْحُسَیْنَ لُِمحَمَّدٍ جَدِّهِ ، وَعاذَ فُطْرُسُ بِمَهْدِهِ ، فَنَحْنُ عائِذُونَ بِقَبْرِهِ مِنْ بَعْدِهِ نَشْهَدُ تُرْبَتَهُ وَنَنْتَظِرُ أَوْبَتَهُ ، آمِینَ رَبَّ الْعالَمِینَ.

خدایا! ببخش بر ما در این روز بهترین بخشش را و برآور برای ما هر خواسته‌ای را، چنان‌که حسین را به محمّد جدّش بخشیدی و فطرس به گهواره‌اش پناهنده شد و ما پناهنده به مزار اوییم پس از شهادتش، بر تربتش حاضر می‌شویم و بازگشتش را انتظار می‌کشیم، آمین ای پروردگار جهانیان..


بهارنارنج :) ۹۹-۱-۰۹ ۰ ۹ ۴۰۵

بهارنارنج :) ۹۹-۱-۰۹ ۰ ۹ ۴۰۵


 

✨اقْرَءُ عَلیٰ وُلْدِی السَّلامَ اِلی یَومِ الْقِیامَةِ 

دردت به جانــم....
که نفسهای آخرت، به یادِ ما گذشت!

سلامِ تو، گوارایِ دل ما 
که بغضِ قرنها فاصله را هزار تکه کرد...

▪️عَلیکُم‌ُالسَّلام... مــادر 

 

+من که باری بر نمیدارم از روی شانه ات ،با چه رویی اظهار ارادت میکنم؟

تا نرفته فاطمیه آبرویم را بخر.. فکرکن که مادرت گفته وساطت میکنم...

 


بهارنارنج :) ۹۸-۱۱-۰۹ ۰ ۶ ۴۰۱

بهارنارنج :) ۹۸-۱۱-۰۹ ۰ ۶ ۴۰۱



بهارنارنج :) ۹۸-۹-۲۰ ۰ ۱ ۳۳۱

بهارنارنج :) ۹۸-۹-۲۰ ۰ ۱ ۳۳۱


 

سلام. مدت طولانیی هستش که هرکار میکردم واردپنل وبلاگ دستان خالی شم با پیغام رمز وارد شده غلط است، روبه رومیشدم

و متاسفانه هرچی بازیابی رمز روهم میزدم واز طریق ایمیلم  تست کردم و رمز جدید زدم بازم با همین پیغام روبه روشدم

و متأسفانه تر هرچی پیگیری کردم در بیان و از دوستان کمک گرفتم بی نتیجه موند..

شکر خدا زمانی که درخواست نویسنده داده بودم برای دستان خالی ویکی دو نفر از دوستان نویسنده شدن..به کمک همونا تونستم با نام کاربری وبلاگ دیگم برگردم..

فعلا که وضع اینه تا بعد ببینم چی پیش میاد!:)


بهارنارنج :) ۹۸-۷-۱۸ ۲ ۱ ۴۱۸

بهارنارنج :) ۹۸-۷-۱۸ ۲ ۱ ۴۱۸


میدونـی که هـــیچ کســـی غیر از تو برام
به خدا, خـــــدا نمیـــشه

اللّهُــمَّ اجْعَـلْ عَواقِبَ امُــورِنا خَیْـراً


دنبال کنندگان بیانی
بایگانی