تایتل قالب
خدایا، نمی‌دانی چه لذتی دارد که گاه خدایی داشته باشی به وسعت دستانی که هیچ گاه از سوی آسمان خالی باز نمی‌گردند




تو مغازه های کیف فروشی که میری کیف های اویزون رو میبینی...
توی این کیف ها پر از کاغذ باطله بی ارزش...اما تا وقتی که اون کاغذ باطله ها توی کیف باشن کیف خوش فرمه و زیبا به نظر میاد...
اما اگه کاغذباطله هارو بیرون  بیاری کیف فرم وشکل زیباشو از دست میده..

حالا خشم و غضب ما ادم ها هم حکم اون کاغذ باطله های بی ارزش داره!وقتی عصبی میشی و کسی بهت یه چیزی میگه که بهم میریزی اگه فحش شنیدی اگه...اگه فحش ندادی و بروی خودت نیاری و بریزی توی خودت مثل همون کیف خوش فرم کمکت میکنه و زیبا نشونت میده...وبزرگت میکنه!
میگی طرف پر رو میشه!!اره پررو میشه اما تو پر نور میشی!!
اقا منم قبول دارم بعضی ادما خیلی خیلی رفتار بدی دارن!!اما مطمئن باشید دنیا میگذره!اونی که تو سختی بات بد حرف زد یه روزم میاد که کارش پیش تو گیر میکنه
اینجاست که نوبت توئه تا امتحان شی...
مثله خودش تلافی کنی که حق داری...یا خوبی کنی و شرمندش کنی!!
اینه امتحان خدا:)
یه امتحان ساده:)

نظرات (۱۶)

  • بوتیمار ...
    دوشنبه ۲۳ آذر ۹۴ , ۰۸:۰۳
    تشبیه خوبی بود
    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۳ آذر ۹۴، ۰۸:۱۷
      ممنون:)
  • آرش مهاجر
    يكشنبه ۲۲ آذر ۹۴ , ۱۹:۱۸
    سلام،آفرین
    فکر کنم اگه بتونیم صبر کنیم خیلی پیش خدا عزیز بشیم...

    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۲ آذر ۹۴، ۱۹:۲۴
      بله..معلومه که عزیز میشیم:)
  • nafas ※※
    يكشنبه ۲۲ آذر ۹۴ , ۱۸:۵۹
    خیلی از این کاغذا دارم که مچاله شدن
    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۲ آذر ۹۴، ۱۹:۱۶
      :)
  • سرباز جامانده
    يكشنبه ۲۲ آذر ۹۴ , ۱۵:۱۶
    عاقا من تو بحث و اینا اکثرا مودبما فحش محش نمیدم زیاد ولی خب بعدا حرصم درمیاد خب
    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۲ آذر ۹۴، ۱۸:۳۱
      منم توکار فحش نیستم بیشتر باپنبه سرمیبرم دلم خنک میشه محترمانه دهن سرویس میکنم
      خداهمه مارا هدایت فرماید:)
  • ali tomaj
    يكشنبه ۲۲ آذر ۹۴ , ۱۴:۳۷
    لایک
    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۲ آذر ۹۴، ۱۸:۳۷
      ممنون
  • mahjobeh modanloo
    يكشنبه ۲۲ آذر ۹۴ , ۱۴:۲۱
    (( اره پررو میشه اما تو پر نور میشی!!))
    با این موافقم.

    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۲ آذر ۹۴، ۱۸:۳۷
      منم موافقم:دی
  • مجنونِ لیلی
    يكشنبه ۲۲ آذر ۹۴ , ۱۲:۴۴
    "هیچکس آنقدرفقیرنیست که نتواند نگاهی مهربان را به دیگران هدیه دهد"
    وقتی مهربونی هست چرا خشم 
    و البته که سخته 
    ما آدما هم تا حالا کارای خیلی سخت انجام دادیم
    سخت ترینش هم "آدم" شدنه
    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۲ آذر ۹۴، ۱۲:۴۶
      ولی هنوز اخریو به انجام نرسوندم من:)
  • مستر دارستانی
    يكشنبه ۲۲ آذر ۹۴ , ۱۲:۳۰
    خیلی سخته
    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۲ آذر ۹۴، ۱۲:۳۵
      بله ولی ادم و بزرگ میکنه
  • هاژ محمود
    يكشنبه ۲۲ آذر ۹۴ , ۱۲:۲۵
    سلام

    مشکل اینجاست ک بعضیا شرمنده نمیشن!
    پررو تر از این حرفان!

    همش ک نباید تو امتحان قبول شد!
    بعضی وقتا تجدیدی هم لازمه تا پایت قوی بشه! :دی
    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۲ آذر ۹۴، ۱۲:۳۴
      عجبO_oازونجایی که شهریوری هستیدوشهریور ماه پاس کردن  تجدیدیه:|میزارم به حساب دفاع ازخودتون:دی
      ولی دنیا خیلی عجیبه کسی ومیشناسم که یه روز به همه زور میگفت حرف حرف اون بوده  الان انقد مظلوم شده ادم دلش بحالش میسوزه
  • saied davoodi
    يكشنبه ۲۲ آذر ۹۴ , ۱۱:۵۹
    بله.
    ولی بخشش خیلی سخته خیلی.
    کاش بتونیم
    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۲ آذر ۹۴، ۱۲:۱۵
      گاهی اره...
  • اعصاب من
    يكشنبه ۲۲ آذر ۹۴ , ۱۱:۲۳
    سپاس از مطلب خوبتون
    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۲ آذر ۹۴، ۱۱:۳۳
      خواهش میکنم:)
  • gandom baanoo
    يكشنبه ۲۲ آذر ۹۴ , ۱۰:۳۳
    ولی خیلی کار سختیه هاااا!!!! :)
    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۲ آذر ۹۴، ۱۰:۳۶
      اره قبول دارم...بعضی وقتا سرویس کردن دهن بعضی ها خیلی کیف میده:))))
      ولی خب...
      :)
      دنیا دوروزه:)
  • hope ...
    يكشنبه ۲۲ آذر ۹۴ , ۰۹:۵۲
    چشم خانوم ممنون از راهنماییتون
    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۲ آذر ۹۴، ۰۹:۵۳
      خواهش میکنم بانو:)
  • علی اصغر
    يكشنبه ۲۲ آذر ۹۴ , ۰۹:۳۹
    جالب بود
    مثل من که خیلی از خشم هایم را خودم می خورم
    (لبخند)
    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۲ آذر ۹۴، ۰۹:۴۰
      :)
      خوبه
      ممنون
  • مـــیـــمـــ ☺☺
    يكشنبه ۲۲ آذر ۹۴ , ۰۹:۳۴
    :) به امید آنکه من نیز بتونم روزی برخشمم غلبه کنم :)
    سخنرانی های آقای رنجبر رو با اجازه منم گوش میکنم:)))
    شعرای حافظ رو که میخونه خیلی دوس دارم
    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۲ آذر ۹۴، ۰۹:۳۶
      حرف نداره:)
      گاهی که دلم میگیره هیچی جواب نمیده شانسی یکی ازسخنرانی هاشونو پخش میکنم..انگار همون موقع از درد من میگه:)خیلی دوست دارم ارارمششونو صورتشو نگاه میکنی فقط ارامش میبینی توی چهره این مرد:)
  • hope ...
    يكشنبه ۲۲ آذر ۹۴ , ۰۹:۳۰
    چه قشنگ تفسیرش کردید چه جالب همانندشون کردی
    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۲ آذر ۹۴، ۰۹:۳۲
      اگر از این شیوه تمثیل خوشتون میاد سخنرانی های ایت الله رنجبر گوش کنید:)من از ایشون تقلید میکنم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

میدونـی که هـــیچ کســـی غیر از تو برام
به خدا, خـــــدا نمیـــشه

اللّهُــمَّ اجْعَـلْ عَواقِبَ امُــورِنا خَیْـراً


دنبال کنندگان بیانی
بایگانی