تایتل قالب
خدایا، نمی‌دانی چه لذتی دارد که گاه خدایی داشته باشی به وسعت دستانی که هیچ گاه از سوی آسمان خالی باز نمی‌گردند


به نام او

 

 

گاهی وقتا غم و ناامیدی جوری قلب آدم رو به درد میاره که از شدت پریشونی گاهی حواست نیست و رو میکنی به خدا و میگی:
خدایا تو رو خدا...
یا میگی،
خدایا به خدا دیگه...
حال خوبی نداشتم نمیدونم چرا ولی دلم هوای قرآن خوندن داشت.نماز خوندم قرآن برداشتم، توی دلم گفتم باهام حرف میزنی؟:)قرآن که باز کردم با این آیه روبه رو شدم


وَمَا مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا
و جنبنده ای در زمین نیست جز آنکه روزیش بر خداست!


یعنی ببین منو، حواسم بهت هست!
یاد اون بیت از حافظ افتادم که میگن هروقت آدم زیبارویی رو میدیده میگفته:


آن که رخسار تو را رنگ گل نسرین داد
صبر و آرام تواند به من مسکین داد


یعنی خدایی که میتونه  نطفه را ،خون را به چنین زیبارویی تبدیل کنه ،حتما میتونه دل بی قرار منو هم آروم کنه..


مولوی چه قشنگ میگه:

نان پاره ز من بستان جان پاره نخواهد شد

آواره عشق ما آواره نخواهد شد

آن را که منم خرقه عریان نشود هرگز

وان را که منم چاره بیچاره نخواهد شد

آن را که منم منصب معزول کجا گردد

آن خاره که شد گوهر او خاره نخواهد شد

 

+خداتو بهتر بشناس:)
+التماس دعا. یا علی

Khanomi.. ۱۹ مهر ۹۸ ، ۱۶:۵۲ ۶ ۷ ۵۴۴

نظرات (۶)

  • آقاگل ‌‌
    شنبه ۲۰ مهر ۹۸ , ۰۹:۵۵

    الهی! تو به رحمت خویشی، و ما بر حاجت خویشیم. و تو توانگری و ما درویشیم.

    .

    الهی؛ ای کارنده‌ی غم پشیمانی، در دل‌های آشنایان؛ ای افکننده‌ی سوز در دل‌های تائبان؛ و ای پذیرنده‌ی گناهکاران و معترضان؛ کس باز نیآمد تا باز نیآوردی و کس راه نیافت تا دست نگرفتی؛ دست گیر  که جز تو دستگیر نیست و دریاب که جز تو پناهی نیست؛ ما را جز تو جوابی نیست؛ و درد ما را جز تو دوایی نیست؛ و از این غم ما را جز از تو راحتی نیست...

  • مریم **
    جمعه ۱۹ مهر ۹۸ , ۲۲:۵۸

     

    خیلی این جمله ها رو گفتم :خدایا تورو خدا ،خداجونم توروخدا همین یه بار ...

    و بعد من بودمو خدایی که جوابمو بهم داد حتی اگر اون چیزی که میخواستم پیش نیومد ...من بنده ب خوبی برای خدا نبودم ولی خیلی جاها بهم نشونه هایی داد که ساده ازش گذشتم ...

  • 1 بنده ی خدا
    جمعه ۱۹ مهر ۹۸ , ۲۰:۴۲

    میدونی،اخیرا از شفاف نبودن همه چیز نالانم.ایشالا که همینجور که حواسش هست،یسری چیزام شفاف کنه برامون

  • محبوبه شب
    جمعه ۱۹ مهر ۹۸ , ۱۷:۳۵

    این یهویی باز کردن قرآنو خیلی دوست دارم.. یه وقتایی عجیب جواب میده.

     

    +از لفظ تفأل استفاده نکردم چون در شان قرآن نمیدونم!

    • author avatar
      بهارنارنج :)
      ۱۹ مهر ۹۸، ۱۸:۴۱
      دقیقا

      همینطور که اشاره کردی بعضیا به اسم استخاره و حرفای دیگه توهین میکنن به قرآن
  • حامد سپهر
    جمعه ۱۹ مهر ۹۸ , ۱۷:۱۳

    کربم یکی از صفات خداست کریم یعنی کسی که نمیتونه نبخشه

    به کریم بودن خدا شک نکن

    • author avatar
      بهارنارنج :)
      ۱۹ مهر ۹۸، ۱۷:۱۹
      واقعا..
      گاهی صبر از کف آدم میره هیی..توکل به خودش
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

میدونـی که هـــیچ کســـی غیر از تو برام
به خدا, خـــــدا نمیـــشه

اللّهُــمَّ اجْعَـلْ عَواقِبَ امُــورِنا خَیْـراً


دنبال کنندگان بیانی
بایگانی