تایتل قالب
خدایا، نمی‌دانی چه لذتی دارد که گاه خدایی داشته باشی به وسعت دستانی که هیچ گاه از سوی آسمان خالی باز نمی‌گردند


همه ی آدما یک کودک درون دارن..کودک دارن باعث میشه افراد خیلی وقت هابرحسب احساسشون تصمیم بگیرن

این کودک درون آینده رو هم تعیین میکنه..

مثلا..پسر بچه ای  که درسن5 سالگی دچار خفگی شده و نزدیک بوده توی دریا غرق شه..

بعداز20/25سال هنوز از آب میترسه و طرفش نمیره!

چرا؟؟کودک درونش خاطره تلخ داره!

تصور کنید با وضعی که توی پستمذهبی ها حتما بخوانید! گفتم..کودک درون خیلی ها این تجربه رو دارند!نفرت!

بچه ها رو توی مسائل مذهبی اذیت نکنیم!!به زور مراسم نبرید بزور از خواب بیدارش نکنید برای احیا و شب زنده داری!!

کاری نکنید بیزار شه ازخیلی چیزا!!

من از4/5سالگی انواع کلاس حفظ وکلاسای بچه گونه قرانی رو رفتم

 کلاس4ام دبستان بودم...عاشق صوت ولحن بودم..عاشق صدام:)!

زمان ما قرآنای کتاب درسی یه سری صفحه هاش خط نستعلیق بود یه سریاش..باقی صفحات تحریری!

برای مسابقه ی قران من انتخاب شدم!معلم قران ما بهم گفته بود صفحات نستعلیق نیستن..

منم صفحات تحریری رو تمرین کردم!!رفتم مسابقه..نوبت من شد صدام زدن..قرعمو برداشتم فرضا صفحه ی25..

همون موقع یه دختره اومد پرسید این صفحات نستعلیق هستن!؟منم گفتم نه!

خانومه هم گفت چرا هستن..گفتم معلمم گفت نیستن گفت نه هستن!!

خانم چیکار کرد؟؟خودش یه صفحه نستعلیق باز کرد گذاشت جلوم:)قرعه ی من چیزه دیگه ای بودا..

چی شد؟؟من نمیتونستم بخونم...باختم...من یه بچه ی دبستانی بدم اومد از قران خوندن!!

میخواید باور کنید یا نه!دیگ هدنبالش نرفتم!راهنمایی بودم به اصرار بردنم کلاس قران..یک ترم..وتمام!!

علاقه نداشتم:)یاد اونروز میوفتادم توی ذهن من شکل گرفته بود!

رفتم زبان..من سوم راهنمایی بودم که بخاطر کمبود جا فرستادنم بزرگسالان..دیگه برای من نوجوانان نبود..

رفتم اونجا من بچه بودم و همه 18 به بالا..

جوری استاد اونجا به من روحیه میداد از کلاسم لذت میبردم که بابام گفت نمیفرستمت یه هفته اشک ریختم!!

بعدها فهمیدم دلیلش..

اما چرا من برای یه کلاس انقد گریه کنم؟؟چرا قران نه؟؟

مواظب بچه ها باشید!!تشویق کنید بچه ها رو تو سر هم نزنید..

داداشم کلاس قران میرفت معلمش همیشه یکی رو میزد توسر بقیه..بدش اومده بود..

نزاشتم دیگه بره قران!!همون تو خونه میخوند گاهی با عشق بهتر بود!!

رفتم به معلمش گفتم:حواست جمع کن داری دین درس میدی!!این رفتارت یکی رو قاری میکنه 12 نفر دیگه رو از قران بیزار!!

مواظب کوچیکتر ها باشید مجبورشون نکنید!!

کاری کنید میان مجلس امام حسین کیف کنن همش بپرسن کی محرم میشه..

واما..

از بچه ها که بگذریم!!میمونه جوونا..

تندروی نکنید!!دین یاد بگیریم متعادل باشیم پیامبر ما یکی از اصولش اعتدال بود نه افراط نه تفریط..

مذهبی های ما بعضی ها به شدت تندرو هستن!بد برداشت نکنید منظورم ازتندرو چیزه دیگریست..

یه دختر که از بچگیش نامحرم معنی نداشته..رو میخواید بزور توجیه کنید چادر بپوشه..

من خودم این مدل دوستا دارم..وقتی ازمن نظر میپرسه بگم این چه وضعه حجابه دیگه از من نظر میخواد؟؟

نه!میگم ببین اون لباس پوشیده تره خیلی بیشتر بهت میاد..

موهاشو جمع میکنه از تو صورتش کلیازش تعریف میکنمکه اینجوری چقدر صورتت جذاب تره!

برم بگم نه چادر بپوش موهاتو بکن تو..خب معلومه جواب نمیده!!

یکی که ازدین خوشش نمیادو سخت نگیرید اینکار کن اون کارو نکن!!کم کم!

میخوایم خوبی کنید ولی بلد نیستیم خراب ترش میکنیم!!ما خوبی رو به خوبی بلد نیستیم

میخواید یکی رو توجیه کنید داره کج میره میرید خردش میکنید!!

توقع داریم اونوقت قانعم بشه؟؟

کی میخواد همچین دین و خدایی رو که اجبار توش باشه؟؟

توجیه کنید!!

دختراتونو توجیه کنید حجاب خوبه بهشون بفهمونید نه اینکه اجبار..

اونوقت چی میشه!!دختر چادری از آشنایان!!حجابش از من ده برابر کاملتر اما بابا مامانش نباشن..دیگه نگم دیگه..

با بد اخلاقی!!

با تندخویی!

با تندروی!!

با اجبار!

هیچیکی به راه راست هدایت نمیشه!!

بدنیست! ما یکم جذابیت و جذب کردن دیگران از شبکه های ماهواره ایی یاد بگیریم

آره این یه جارو یادبگیریم!!

چیکار میکنن که یه هفته میشینن پای اینا دیگه نمیتونی جداشون کنی؟؟

حالا کی یه هفته حاضره پای حرفای دینی بشینه؟؟سخنرانی گوش کنه؟؟

اصلا کی2ساعت دووم میاره توی مراسمای دینی؟؟

چرا؟؟

اصلا من میگم بیخیال جذب دیگران!!

بارفتارمون کاری نکنیم همین دوروبریامون بیزار شن کافیه!!


خیلی حرفا داشتم این الان خلاصش بود:دی

خب گفتم خداحافظی..دارم میرم تا۳/۴ماه دیگه..:)تواین مدت وب اپ نمیشه و من وب دوستان سرنمیزنم..

دیگه کنکور شتریه که درخونه هرجوونی میخوابه دیگه:دی

خیلی خیلی دعام کنید لطفا:)

واینکه دعا کنید:|

Khanomi.. ۱۵ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۳۷ ۲۹ ۱۱ ۳۶۰۷

نظرات (۲۹)

  • من
    پنجشنبه ۴ شهریور ۰۰ , ۱۵:۲۶

    سلام 

    این چیزی که شما میگین رو من تجربه کردم

    الان که بزرگتر شدم عاشق قرآن هستم

     

    ولی درمورد دوست که فرمودین کاملا درسته اما اجازه دروغ گفتن نداریم! بهتر نیست بگیم این قشنگ تره ولی پوشش مشکل داره؟! وظیفه ما نیست مجبورش کنیم لباس با حجاب بپوشه یا بخره

    به هرحال حتی اگه کاملا با حجاب باشه ولی فقط بخاطر اینکه بهش بیشتر میاد میپوشه اثر چندان جسمی روحی و کوچکترین نزدیک شدنی به خدا نداره 

    به علاوه دور از جون طرف خر که نیست وقتی همه دوستاش و خودش معتقده لباس بی حجابه بیشتر بهش میاد منی که چادری ام بیام بگم نه این قشنگ تره میفهمه از قصد دارم اینو میگم و اوضاع بدتر میشه اونموقع کاملا از حجاب و البته من بدش میاد 

    امیدوارم موفق باشید

    • author avatar
      بهارنارنج :)
      ۷ شهریور ۰۰، ۲۰:۵۸
      سلام
      توقع نمیشه داشت کسی که از اول با این مسائل غریب بوده رو بخواید در قدم اول اینجوری پیش ببرید و از رضایت خدا و... بگید
      اما میشه وقتی یبار به هر دلیلی حجاب گرفته بهش حس خوبی داد که اگه باز موقعیتش پیش اومد یاد حس اونموقع بیافته لازم هم نیست اغراق کنید لازم هم نیست ما همیشه حقیقت بگیم گفتن حرفای خوب و با محبت هیچوقت دروغ حساب نمیشه، همینکه محبت از یه آدم مذهبی ببینه خودش کافیه
  • یه کسی
    دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۹۶ , ۲۲:۱۲
    جزوه بنداز لای استینت حله :/
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۹ ارديبهشت ۹۶، ۰۶:۳۷
      :)
  • یه کسی
    دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۹۶ , ۱۷:۰۰
    راستییی یادم رفت دعایت میکنیم :)
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۸ ارديبهشت ۹۶، ۱۸:۴۰
      :)
      ممنون
  • یه کسی
    دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۹۶ , ۱۶:۵۹
    مطالب خوبی بود استفاده کردیم 
    یه سوال :1
    چرا کنکور شتر شد این وسط!!!!!!!!
    :/
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۸ ارديبهشت ۹۶، ۱۸:۴۱
      نمیدونم..
      واقعا هیچی نمیدونم:)
      دعاکنید
  • علی یاد
    شنبه ۲۶ تیر ۹۵ , ۱۴:۰۹
    گم شدم توی این متن از بس نکته داشت
    امیدوارم که اونقدر خوب باشه که خودتون رضایت کامل داشته باشین

    یادتون هم باشه کنکور همیشه فرع از شاخه ی فرعیاته و هیچوقت اصول رو فراموش نکنیم ...
    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۶ تیر ۹۵، ۱۵:۱۵
      نکته اخرومتوجه نشدم:)
      تموم شد دیگه:)
      ممنون
  • زوج مهندس
    شنبه ۲۹ خرداد ۹۵ , ۱۰:۱۹
    کاملا درست و بجا نوشتید!
    خیلی لایک!!!
    دیگه نتایج کنکور اومده و از دعا کردن ما گذشته :دی
    اما واسه نتیجه نهایی و قبولیتون دعا میکنم ;)
    شماهم واسه من دعا کنید اگه به صلاحم هست قبول شم ...
    بااجازه فالو شدید ;)
    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۹ خرداد ۹۵، ۱۳:۱۴
      سلام..ممنون
      نه اتفاقا هنوز یه ماه دیگه است:)
      ان شاالله..
      ممنون
  • آرش مهاجر
    پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۹۵ , ۰۰:۳۵
    آفرین 
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۰۸:۳۰
      :)
  • Lady cyan ※※
    چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۹۵ , ۱۸:۴۱
    حتما دعات میکنم ابجی
    • author avatar
      Khanomi..
      ۸ ارديبهشت ۹۵، ۲۲:۰۵
      ممنون...
      شدیدا نیاز دارم:)
  • اصحاب الرضا
    شنبه ۲۱ فروردين ۹۵ , ۱۸:۳۶
    💟مرحوم حضرت آیت الله محمّدتقی بهجت :

    🌾👈 اگر ما به اندازه ای که بچّه به مادرش اطمینان دارد به خداوند اطمینان داشتیم

    🌹 و می دانستیم که هر چه از او بخواهیم می دهد ، هیچ مشکلی نداشتیم و همۀ کارهایمان درست می شد.

    🌺 ✨♻✨♻✨♻✨♻️ 🌺
  • من انقلابی ام
    چهارشنبه ۱۸ فروردين ۹۵ , ۲۱:۲۸
    موافقم شدید...
    خیلی به نکته خوبی اشاره داشتین
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۹ فروردين ۹۵، ۱۲:۵۲
      ان شاالله عمل کنیم:)

  • چشم به راهم ...
    سه شنبه ۱۷ فروردين ۹۵ , ۱۳:۴۸
    حالا اگه از غلط های املایی و نگارشی بگذریم پست مفیدی بود

    ان شاالله موفق باشید...
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۷ فروردين ۹۵، ۱۴:۵۳
      دیگه عجله ای شد:/
      ممنون
  • ali tomaj
    دوشنبه ۱۶ فروردين ۹۵ , ۲۰:۴۹
    ممنون از پست زیباتون
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۶ فروردين ۹۵، ۲۱:۲۷
      خواهش میکنم
  • سرباز جامانده
    دوشنبه ۱۶ فروردين ۹۵ , ۱۵:۴۷
    بله دکتر درسته.راسی ما فکرکنم تاآخر اردیبهشت بریم مدرسه.دراین حد کوزتیم
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۶ فروردين ۹۵، ۱۷:۱۳
      اخییییی...من که نرفتم عادیشو.چ برسه بعد عید
  • اسپریچو ツ
    دوشنبه ۱۶ فروردين ۹۵ , ۱۴:۴۵
    بیا اول یه لیوان اب بخور:دی
    دوم اینکه ایشالا به همون چیزی که به صلاحته و دوست داری برسی
    موفق باشی
    (((:
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۶ فروردين ۹۵، ۱۵:۰۱
      اب چرا؟!:/
      تشکرات:دی
      آمییین:)
  • sinus kh
    دوشنبه ۱۶ فروردين ۹۵ , ۱۴:۰۳
    kheili mamnunam
    estefade kardam
    movafagh bashid
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۶ فروردين ۹۵، ۱۴:۰۷
      خواهش میکنم..
      ممنون:)
  • bani masani
    دوشنبه ۱۶ فروردين ۹۵ , ۱۱:۴۱
    کمبود جا !!

    دیشب یه مجتمع فرهنگی تفریحی بودیم آهنگ محمداصفحانی گذاشته بودن یه آقای مذهبی اومد بهشون تذکر داد ...

    در این حد ... معروف و منکر شناسیم ما ...
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۶ فروردين ۹۵، ۱۱:۴۵
      عجبا:)
      همینه..تندروی..اعتدال نیست..آقا اومده میگه خونه ای که عکس به دیوار زدن نماز خوندن درست نیست:|نماز خوندن درسته اما بهتره طرف قبله عکس نباشه که حواس نمازگزارپرت شه..گرچه ما همینجوریشم توی بیرنگی مطلق پرتیم:|
      این امربه معروف نیست..این دین زدگی میاره...
      میخواد خوبی کنه اما بلد نیست!!
      امربه معروف نهی ازمنکر اداب داره مکان داره هرفردی فرق داره!!!اصلا اینا یجور روانشناسی میخواد تا اثرگذاری زیادی داشته باشه
  • gandom baanoo
    دوشنبه ۱۶ فروردين ۹۵ , ۱۱:۳۴

    عزیزم ایشالا موفق باشی 

    این خدافظی ها بد نیست :) 

    چون میدونی موقتیه و دوستت زودی برمیگرده :) 

    ولی حواست باشه هااااا، زود بیای هااااا ....

    شاید من نیاز به دعا و اینا داشته باشم ;-)

    + چقدر همه حرفات خوب بود 

    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۶ فروردين ۹۵، ۱۱:۳۸
      ممنون گندم بانوی عزیز:)
      بله من خونه زندگیم اینجاست:دی
      محتاجیم همه:)
      +لطف داری بانو
  • ما شیعه ها
    دوشنبه ۱۶ فروردين ۹۵ , ۰۹:۳۹
    محتاجیم به دعا
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۶ فروردين ۹۵، ۱۱:۲۹
      :)راستش نمیدونم در جواب محتاجیم به دعا چی باید بگم:|
      همچنین:)
  • مدیر جوان
    دوشنبه ۱۶ فروردين ۹۵ , ۰۱:۴۸
    امیدوارم موفق باشی :) و کنکورت رو خوب بدی :)
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۶ فروردين ۹۵، ۱۱:۲۹
      ممنون عزیزم:)
  • saied davoodi
    دوشنبه ۱۶ فروردين ۹۵ , ۰۰:۲۰
    براتون آرزوی سلامتی دارم در این مدت غیبت.
    و آرزوی موفقیت در کنکور.
    .
    عکس هم قابل شمارو نداشت :)
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۶ فروردين ۹۵، ۱۱:۳۰
      ممنون:)
      شما لطف دارید:)
  • هاژ محمود
    دوشنبه ۱۶ فروردين ۹۵ , ۰۰:۱۷
    سلام

    احسنت

    در مورد کنکور
    ان شاالله هر چی ب صلاحتونه همون پیش بیاد

    در پناه حق
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۶ فروردين ۹۵، ۱۱:۳۰
      سلام
      تشکر
      ان شاالله:)
  • amir farhad
    يكشنبه ۱۵ فروردين ۹۵ , ۲۳:۵۸
    لا جرم بر دل نشست حرفاتون:)
    ان شالله که در کنکور موفق شید:)
    3-4 ماه دیگه اگه زنده بودیمو بودید دوباره پستای خوبتون رو میخونیم:)منتظریم:)
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۶ فروردين ۹۵، ۱۱:۳۰
      شما لطف دارید:)
      ممنون
  • سرباز جامانده
    يكشنبه ۱۵ فروردين ۹۵ , ۲۳:۱۴
    این مطلب و مطلب قبلتو من باگوشی خوندم درست نفهمیدم چی نوشتی ولی فهمیدم گفتی تندروی نکنیم وو اینا.درسته ولی باید توجه کنیم به بهونه ی جذب ازاحکام کم نکنیم.البته درمورد خودمونا نه در مورد طرف مقابل.یکی که مثلا 10 سال نماز نخونده رو نمیشه یهویی نمازشب خون کرد. :-D من تاوقتی مدرسه برم وبم سرجاشه.
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۶ فروردين ۹۵، ۱۱:۳۱
      مهندس:|
      نه تندرویی به معنی کم کردن احکام نیست!استفاده درست از احکام درست!اونم درمقابل دیگران حرفم بود
      موفق باشی:)
  • منتظر ..
    يكشنبه ۱۵ فروردين ۹۵ , ۲۳:۰۴
    سلام.موفق باشید ان شاء الله رشته ای که مد نظرتون در بیاید
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۶ فروردين ۹۵، ۱۱:۳۲
      سلام ممنون ان شااالله:)
  • نرگـ ـس ツ
    يكشنبه ۱۵ فروردين ۹۵ , ۲۳:۰۲
    موافقم باهات خواهری

    به قول شاعر گفتنی: تو برای وصل کردن امدی.. نی برای فصل کردن امدی

    موفق باشی.. ان شا الله قبولی.. تو جلو برو.. ما از اینجا با دعا پشتیبانیت میکنیم:)

    در پناه حق
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۶ فروردين ۹۵، ۱۱:۳۲
      لطف داری عزیزم:)
      ممنون:)
      شما هم..
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

میدونـی که هـــیچ کســـی غیر از تو برام
به خدا, خـــــدا نمیـــشه

اللّهُــمَّ اجْعَـلْ عَواقِبَ امُــورِنا خَیْـراً


دنبال کنندگان بیانی
بایگانی