تایتل قالب
خدایا، نمی‌دانی چه لذتی دارد که گاه خدایی داشته باشی به وسعت دستانی که هیچ گاه از سوی آسمان خالی باز نمی‌گردند



+اقا من بعد خدا چشمم به شماست.

+بعد خدا همه امیدم شمایی

چقدر دور برمون این جمله هارو شنیدیم؟!یا چند بار ازین جمله ها استفاده کردی؟!اصلا حواست هست این جمله ها شرکه؟!

مگه خدابخواد بده کسی میتونه جلوشو بگیره؟!یا اگه خدا بخواد ازت یه چیزی ازت بگیره کسی میتونه نگهش داره واست؟

أَلَیسَ اللهُ بِکَافٍ عَبدَه

یعنی خدا کافی نیست؟!

اره خوب بعضی بنده ها وسیله اند..اما اگه اون وسیله نباشه یه وسیله دیگه بهت میده...

این یعنی ضعف ایمان...

مگه خدا رزاق نیست پس چرا ما غصه خیلی چیزارو میخوریم؟!

مگه خدا هرکار بخواد نمیتونه انجام بده پس چرا باز انقدر چشممون به بقیه است؟!

لابد میگی خدا رزاق ولی...

ولی چی؟!

میگی من خدارو باور دارم ولی...

:)

این یعنی ولی ندارم...

باور دارم خدا رزاق ولی باور ندارم...

ایمان دارم به خدا ولی ندارم...

یادت نره خدا با بنده هاش همونجوریه که بنده فکر میکنه!!

اگه باورش نداری با اخلاص... توقع معجزه نداشته باش:)

و...

خدا به عظمت و جلالش قسم خورده هر امیدی که به غیر خودش بسته شه رو نا امید میکنه...

پس کیست که در بلا به من امید داشته باشد و من او را به بلا واگذارم؟! آیا نمی بیند که من پیش از سؤال کردن عطا می کنم؟

اما محاله باورش داشته باشی و پشیمونت کنه...

اعتماد به خدا برعکس اعتماد به بنده هاش پشیمونت نمیکنه..:)


خدایا شکرت که گوشام میشنوه شکرت که پاهام سالمه شکرت که راه میرم شکر که چشم دادی بهم شکر که من اینجوری افریدی شکرت که حواست به همه چیز هست:)

شاید این مدل شکر کردن خنده دار باشه اما وقتی بهش فکرکنی میفهمی چقدرنعمتای زیادی بهمون داده که اگه یه روز نداشته باشیمشون دیوونه میشیم..یه عالمه نعمت که نمیتونی شکرشون کنی:)


Khanomi.. ۱۰ آبان ۹۴ ، ۱۸:۴۷ ۱۷ ۸ ۴۰۷۸

نظرات (۱۷)

  • یاسین مهدیزاده
    دوشنبه ۷ دی ۹۴ , ۲۳:۲۱
    عکسه رو که دیدم یه سوال فلسفی برام پیش اومد:
    شیشه را در بغل سنگ نگه می دارد یا سنگ را در بغل شیشه نگه می دارد؟
    علی القاعده فکر کنم دومی درست تر باشه چون شیشه ( معمولا ) ثابته و این سنگه که داره حرکت می کنه پس نگه داشته میشه :)))
    • author avatar
      Khanomi..
      ۸ دی ۹۴، ۰۷:۰۲
      شایدبرای حفظ وزن اینجوری گفته...
      البته بغل یه معنی کنار هم استفاده میشه احتمالا اینجا هم منظور کنار بوده:)
  • لوسی می
    شنبه ۲۳ آبان ۹۴ , ۲۲:۰۴
    منم ممنونم که خوندید و با حوصله پاسخ دادید اما به نظرم هیچ جوره موفق نشده بودم منظورم رو منتقل کنم!
    من تمام صحبتهای پاسخ شما رو قبول داشتم اما چیزی که میگفتم اینها نبود!
    بله حق با شماست و ممنون از شما :)
    من تبلیغ دعای توسل جمعیتون رو هم تو وبم گذاشتم :)
    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۳ آبان ۹۴، ۲۲:۲۴
      من شرمنده ام :)
      لطف کردید خیلی ممنون:)
  • لوسی می
    شنبه ۲۳ آبان ۹۴ , ۱۲:۵۱
    راستش من خیلی موافق این پستتون نبودم! هستم ولی خیلی عوامانه بود و از صاحب چنین وبلاگی بعید به نظر میرسید. مسئله این است که ما شکرگذاری خدا رو نباید محدود به نعمت ها کنیم! اینطور که شما در انتهای متن شکر خدا گفتید یک حالتی است از اینکه اگر کسی این نعمت ها را نداشته باشد میتواند شکر نکند! یاباید بگردد ببیند خدا به جایش چه به او داده که به خاطر آن شکر کند! در حالی که چنین نیست. شکر خدا چیزی فراتر از داشته های ماست.
    نکته ی بعدی هم اینکه گفتید خدا میگوید آیا می شود کسی در بلا به من امید داشته باشد و من او را واگذارم؟ چرا نشه؟ اصلا خدا در برابر نجات ما از بلیه چه مسئولیتی دارد؟.. توکل به خدا این نیست که ما منتظر یاری خدا برای نجات از شرایط بد و سخت باشیم توکل به خدا یعنی خداوندا برای من خیر بخواه و من به تو اعتماد دارم و همان خیر را میخواهم... شاید این خیر کشته شدن همه ی یارانت به بدترین وضع ممکن در دشت کربلا و به اسارت رفتن ناموست توسط پست ترین افراد باشد! مهم این است که تو توکلت به خداست و به او اعتماد کرده ای که برایت بهترین را خواسته است...
    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۳ آبان ۹۴، ۲۰:۲۵
      اول اینکه ممنون بابت نظرتون و وقتی که گذاشتتید
      ۲این شیوه شکر کردن واسه یکی از ایت الله بزرگ ومعروف که متاسفانه یادم نمیاد اسمشونو..ایشون درجلساتشون باطلاب نعمت هایی روشکر میکردن که همیشه ازشون استفاده میکنیم و خیلی کم شکرشون کردیم مثل همینکه میبینیم میشنویم و...واین مبنی بر محدود کردن نعمت ها نیست نه بلکه نشون میده ما محدودیم و قاصریم از شکر همه نعمت ها منم اولین باری که میشنیدم عجیب بود برام چون نه دیده بودم ونه خودم تو زندگیم شکر کرده بودم که خدایا شکرت که گوشامو اینجوری افریدی...و همینطور خدا خودش تو قران همین نعمت های کوچیک یاداوری میکنه ومیگه وصورکم فاحسن صورکم...
      صورتگری کردم شمارا به بهترین شکل این از حرف اول
      ۲اول اینکه این حرف من نیست ایه قرانه والا!بله بعضی اتفاقای بدزندگی که ما بلا میبینیمشون مارو میسازندو برامون درنهایت سود دارن!که این به حکمت خدا برمیگرده!
      بازم بله قرار نیست ما بریم پی هوس گند بزنیم بعد برگردیم بگیم خدا بیا درستش کن!خداهم بگه باشه!!
      نه توکل یه جور ایمان!ایمان یعنی من باوردارم تو این دنیا هیچکس برام موندگار نیست غیرخدا یعنی فقط چشمم به خداست البته ماخیلی ضعیفیم دراین مورد اما یه چنین شخصی باتکیه برخدا تلاش میکنه و اگر توی راه مشکلی براش پیش بیاد ایمان داره خدا حواسش هست ونمیزاره به ضررش تموم شه کسی که به خودش تکیه کرده
      بازم ممنون:)
  • علی ...
    پنجشنبه ۲۱ آبان ۹۴ , ۱۳:۱۹
    امید من به خدا نمیخوام از روی جبر باشه میخوام خودم باشم خودم میخوام بدونم برا چی میخوام امید داشته باشم که چی بشه 

    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۱ آبان ۹۴، ۱۵:۴۳
      امیدوارم همینطور باشید:)
  • علی ...
    پنجشنبه ۲۱ آبان ۹۴ , ۱۳:۱۷
    به ترکی میگن ساخلیان ساخلار
    • author avatar
      Khanomi..
      ۲۱ آبان ۹۴، ۱۵:۴۳
      بعله:)
  • عبداله سعادت
    دوشنبه ۱۸ آبان ۹۴ , ۱۱:۳۳

    خــــــدایا...
    خطا از من است،می دانم. ازمن که سالهاست گفته ام "ایاک نعبد" اما به دیگران دل سپرده ام
    از من که سالهاست گفته ام "ایاک نستعین" اما به دیگــران تکیه کرده ام...
    رهـــــــــایم نکــــــــــن... آدرس:saadat52.blogfa.com   آزران وطن من  نیز سری بزنید وکامنت دهید تا با هم لینک شویم.

    • author avatar
      Khanomi..
      ۷ آذر ۹۴، ۱۴:۲۱
      زیبا بود تشکر:)
  • yasna sadat
    شنبه ۱۶ آبان ۹۴ , ۱۳:۲۲
    عالی بود
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۷ آبان ۹۴، ۰۹:۰۵
      تشکر:)
  • رضا
    جمعه ۱۵ آبان ۹۴ , ۱۱:۰۹
    درست فرمودید
    متاسفانه خیلی زیاد به این شرکها مبتلا و آلوده هستیم ولی بازهم دست بردار نیستیم. ما معمولا به همه اعتماد داریم جز خدا در حالیکه باید کاملا برعکس باشه.
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۵ آبان ۹۴، ۱۲:۲۰
      و خدا هرامیدی که به غیر خودش باشه ناامید میکنه
      خیلی حرفه ها:)
  • mahjobeh modanloo
    پنجشنبه ۱۴ آبان ۹۴ , ۱۸:۳۷
    :)
    عالی
    کاملا موافقم
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۵ آبان ۹۴، ۰۸:۴۳
      :)
  • گردان سایبری خیبر
    چهارشنبه ۱۳ آبان ۹۴ , ۰۱:۴۶
    ■ "حســــــــــــــیـن جــــــــان"

     هوای دو نفره نه چتر می خواهد و نه باران ...!

     فقط یک حرم می خواهد و زائری خسته ...!

     بطلـــــــب آقــــــــا ..

     دلـــــــــــــتــــــــنـــــــــگــــــ شــــــــما هستم آقا جان ...........

     یازهرا...

    سلام خدا قوت وب بسیار زیبا و پر محتوایی دارید خوشحال میشیم به ما هم سر بزنید و تعامل داشته باشیم !

    یاعلی

    • author avatar
      Khanomi..
      ۷ آذر ۹۴، ۱۴:۲۱
      سلام ممنون لطف دارید:)
      چشم حتما
  • اعصاب من
    سه شنبه ۱۲ آبان ۹۴ , ۲۲:۴۰
    بله
    خدا بسیار بزرگ و کریم و حیم و
    اصلا خدا کیه که من بخوام وصفش کنم
    خــــــــــدا خــــیـــــــلــــــــــی دوسِت دارم.
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۳ آبان ۹۴، ۱۲:۳۵
      :)
      من کیم بخوام خدارو وصف کنم نبود؟؟:)))
      میفهمم 
      منم خییییییییییییلی دوسش دارم:)
      ممنون که سر زدید
  • از چی بگم
    دوشنبه ۱۱ آبان ۹۴ , ۰۰:۱۰
    این دو بیتی رو اکبر عبدی تو رسوایی بهتر میگه صداش تو گوشمه
    خیلی عالی صب کنین حرف دارم
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۱ آبان ۹۴، ۰۷:۳۸
      :)
      منتظریم:)
  • هاژ محمود
    يكشنبه ۱۰ آبان ۹۴ , ۲۰:۲۸
    البت ی نکته دیگه

    خیلی ها نمی دونن که شرکه!

    ان شاالله که دیگه خودمون و دوستان دیگه استفاده نکنن!
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۰ آبان ۹۴، ۲۰:۲۹
      ان شاالله:)
      بعله خیلی از مشکلات ما بخاطر ندونستن
      وبا وجودندونستن گاهی خیلی نظرمیدیم با اینکه بی خبریم
  • هاژ محمود
    يكشنبه ۱۰ آبان ۹۴ , ۲۰:۰۹
    سلام

    خوب شد زود نوشتین که "چقدر دور و ..."!
    می خواستم جملات خودتون بگم که خدارو شکر خودتون نوشتین! :دی

    جالبه!
    به ی بنده خدایی گفتم اول امیدم به خداست بعد هم امیدم به خداست!
    بهش برخورد! :|
    خخخخخخخخ

    خدا کافیست! البت اگه بفهمیم و باور داشته باشیم!
    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۰ آبان ۹۴، ۲۰:۱۱
      :)
      ااا پیش دستی کردم!!؟
      شما هم بفرمایید ما استفاده میبریم...
      این جملات باید یاداوری شه گاهی:)
  • ب. نون
    يكشنبه ۱۰ آبان ۹۴ , ۱۹:۳۷
    عالی...واقعا عالی...هیچ حرفی ندارم
    فقط یه جمله اش رو تکرار کنم:

    اره خوب بعضی بنده ها وسیله اند..اما اگه اون وسیله نباشه یه وسیله دیگه بهت میده...

     

    • author avatar
      Khanomi..
      ۱۰ آبان ۹۴، ۱۹:۴۰
      تشکر...
      بعله بحث اینه نباید چشممون به دیگران باشه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

میدونـی که هـــیچ کســـی غیر از تو برام
به خدا, خـــــدا نمیـــشه

اللّهُــمَّ اجْعَـلْ عَواقِبَ امُــورِنا خَیْـراً


دنبال کنندگان بیانی
بایگانی